tisdag 6 november 2012

Denna huvudvärk alltså.

Den dödar mig. Nästan. Jag får ibland såna här perioder då ingenting jag gör kan lätta på hjärnbandet (pun intended) och jag kommer alltid så långt att jag tänker att jag ska söka vård för det och då, innan jag hinner få en tid, släpper det. Lika bra det eftersom det tar ca 2 månader att få en tid på min vårdcentral. Heja Sverige osv.

Dessutom vet jag att det är kopplat till ryggen. Eftersom jag har så ont på höger ryggsida att jag inte kan springa längre, får ont hela tiden jag rör mig snabbare än en snigel och dessutom har ont när jag ska sova. Det behövs ju inte någon kärnfysiker för att lista ut varifrån huvudvärken kommer, om man säger så. Naprapat nästa. Sjukgymnast nästa. Jag ska bara få tid. Och råd.

Men nu till något HELT annat!

Klanen Schulman ändå? Nu ifrågasätter Calle Schulman och hans fru Anitha en sak som Margret Atladottir sa i en intervju, nämligen att på en sträcka av 200 meter ropade 5 olika män något till henne. Och Schulmans bara "neeej, du ljuuuger!". Varför? Nej, det kan ju bara inte stämma. Tycker de. Varför? Jag vet verkligen inte. För att de inte varit med om det?

Eller för att de är för fula för att någon ska ha ropat något efter dem. Nej, det var dumt. Men alltså, ändå. Det är väl knappast ovanligt att folk ropar saker efter tjejer på gatan? Det är väl, tyvärr, sjuhuhuukt vanligt? Jag är en tjock trebarnsmamma och får höra saker ideligen. Margret Atladottir är ung, het och halvkänd. Troligt att det är en överdrift med fem män?

Äh, jag känner att jag hamnat i träsket "bara man är tillräckligt snygg blir man minsann ropad efter", som i mellanstadiet när man VILLE att killarna i klassen skulle tafsa på en för att det betydde att man var åtråvärd. Det var inte dit jag ville. Min huvudvärk gör att jag inte kan formulera något bättre än det här:

Nej Schulmans, det är inte ovanligt.
Margit Atladottir äger.

Godnatt.

7 kommentarer:

Tahira Faye sa...

Jag håller med om att Anitha och Calle är dumma i huvudet. Calle har jag inte träffat på ute på nätet så mycket, men Anitha har gång på gång retat upp mig genom sin totala motvilja till att ta till sig ny information.

Hon bara maler och maler och maler och även om 99% av de som kommenterar är emot henne så vägrar hon bemöta kritiken eller ta till sig argumenten. Det slutar ALLTID med att hon skriver något "lustigt" i ämnet och sedan lämnar det.

Hon är den bloggare jag ogillar mest just nu.

MEN Margret äger inte och Margret själv har ju misstrott och varit med och hånat Cissi Wallin, i hela Quetzala-bråket.

Anitha har fel och att misstro folk som berättar om jobbiga händelser är så jävla fult och fel, men en liten del av mig gläder mig ändå åt att det är just Margret som blir misstrodd.

Tudorienne sa...

Gud vad jag är old som inte har mer en än ytterst vag aning om vad det här är för personer. Och knappt det. Rätt skönt måste jag säga.
Fast nu ska jag googla Atladottir, jäkligt coolt namn.

Anonym sa...

Ytterst vag aning är en ocean mer av information än vad jag har. Schulman är ett namn jag sett fladdra förbi när jag passerat någon som surfat på Aftonbladet på jobbet. " jag mötte Lassie "

/ Grillfest

Emelie sa...

Couldn't agree more! Calle och Anitha är dumma i huvudet på riktigt! Att läsa Anithas blogg är mitt guilty pleasure. Jag liksom älskar att hata henne. Nu räcker det dock. Den här gången har hon gått för långt.

Lo sa...

Att gå till sjukgymnast kostar inte mycket alls och omfattas dessutom av högkostnadsskyddet. Fast, det är klart, du måste kanske få en remiss först...

Ellen sa...

Tahira - var Margret med där, trodde det var mellan Q och Cissi bara? Med det sagt så avskyr jag Cissi Wallin så har inte mycket till övers för henne. Därmed inte sagt att hon bör misstros heller!

Lo - ja, och remiss måste man få från läkare som man måste få tid till. Round and round we go.

Anonym sa...

Tycker inte Margret Atladottir är speciellt het alls faktiskt.