söndag 4 november 2012

God morgon!

Idag har jag lust att göra två saker:

1) Konsumera. Kläder, möbler, vad som helst egentligen. Jag vill köpa något. Helst ett köksbord och färg till att måla om våra köksstolar, men en tröja eller en ny tv (!) fungerar egentligen lika bra.

Försvåras av: vi har inga pengar.

2) Rensa och sortera. Vi har ett förråd ute i vår utbyggnad där vi egentligen bara ställde osorterade lådor när vi flyttade in. Vi packade upp allt vi behövde och struntade i resten. Nu skulle jag vilja gå igenom alla lådor med skarvsladdar och gamla cd-skivor och teckningar och sortera upp. Slänga det som inte behöver vara kvar. Lägga i lådor, märka, ställa upp på vinden. Ha koll.

Försvåras av: Jag är den enda som vill göra detta och jag kan inte göra det själv eftersom det står stora tunga saker ivägen för många hyllor. Dessutom har vi tre barn som gärna inte hjälper till, om man säger så.

Så tja. Vi får väl se vad dagen har i sitt sköte (äckligt uttryck ändå) helt enkelt.

Inga kommentarer: