måndag 10 december 2012

Den 10 december genom tiderna.

Jodå, så himla drastiskt. Nej, men jag tänkte att jag kunde visa vad som har skrivits i bloggen (denna samt den förra) denna dag några tidigare år? Ja, så gör vi!

År 2011 så hade vi en jättelugn slappdag tydligen. Det låter otroligt skönt och jag förstår att jag tyckte att det var trevligt. Idag har jag inte haft en mysdag, men det kan man ju inte ha varje dag heller. Tydligen!! http://enligtellen.blogspot.se/2011/12/stilla-lordag.html

När det var 2010 var jag gravid och pluggade en termin och hade tid att blogga, så den dagen skrev jag flera inlägg. Ett handlade om att jag inte förstår varför man klär sina söner så fult. Det undrar jag fortfarande, se på fan. http://enligtellen.blogspot.se/2010/12/varfor-vill-man-gora-sin-son-sa-ful.html

2009 då? VAD för rafflande handlade min blogg om den dagen? Jo, julkalendern! Jag lackade tydligen ur på att folk klagade på julkalendern. Den som går i år, Mysteriet på greveholm, v.2, tycker jag inget om än så länge. Eller jo, den känns riktad till lite äldre barn än förra årets kalender? Mina ungar gillar den i alla fall. http://enligtellen.blogspot.se/2009/12/det-var-battre-forr.html

2008 var jag på min gamla blogg och bodde i vår gamla lägenhet och det känns som att det var oceaner av tid sen? Då bloggade jag om att jag hade haft en dålig dag, och så gjorde jag lite jämförelser som jag tyckte var roliga. Jag känner så lite samhörighet med den person jag var då? Jag brukade ha byxor på mig varje dag nästan, bara det?! http://blandkatterochkorvar.blogg.se/2008/december/min-dag-ar-sa-dalig.html

År 2007 hade jag minsann också en blogg, men den 10 december skrev jag inget och lika bra är kanske det, för jag skriver det här inlägget från ipaden och det är skitjobbigt, men min dator har inget fungerande tangentbord, så det får vara som det är.

3 kommentarer:

Tahira Faye sa...

Oh, vilket trevligt inlägg!

Jenny i Malmö sa...

Jisses, inser att jag har följt din blogg hur länge som helst! :)

Ellen sa...

Jenny i Malmö - jaså? Det låter bra tycker jag! :-)