onsdag 26 december 2012

Förresten.

Det är väldigt, väldigt, tråkigt att läsa om folks julfiranden. Det kan jag konstatera efter att ha läst ikapp 60+ blogginlägg, som alla i princip handlar om följande:

1) Hur härlig julen var. JA, den är härlig. Släpp det.
2) Hur gott det är med julmat. Vilket det ju inte ens är.
3) Hur alla bara ääälskar mellandagarna då man kan mysa utan press. Vi vet. Vi behöver inte läsa om det.
4) Hur trötta alla är på julmat. Ja, så klart. Det är ju inte så gott.

Kan vi inte bara enas om att julen är här, we're all living the dream (eller en mardröm) och så kan vi blogga om lite roligare saker?

Själv tänker jag fokusera på hur vi ska bygga om ungarnas stora rum till två mindre eftersom det äntligen, ja äntligen, ska bli dags för dem att få varsitt eget rum. Kanske inte roligare för er, definitivt roligare för mig.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Haha, och jag fascineras alltid av hur folk på juldagen kan vara trötta på julmat när man bara ätit det en gång (dagen innan) :-D Fast det kanske är folk som ägnar december åt att springa på julbord. Det gör inte jag utan jag äter det som är gott på mitt eget julbord :-)

Erika sa...

Har alltid undrat över det fenomenet också