måndag 14 januari 2013

Big mistake. I alla fall dyrt.

Jag gav min man en weekendresa till Paris när han fyllde 30 år. Jag tänkte typ "vi älskade stan vi sist var där, det är 'vår' stad, det är ju jätteromantiskt och man tröttnar aldrig på Paris" och så vidare. Och det stämmer ju.

Men Paris är också DYRASTE STADEN NÅGONSIN! Ungefär. Till samma pris som man får ett jättefint hotellrum för i en annan stad får man en del i en våningssäng under ett kackerlacksbo i Paris. Det här med att köpa en resa till den dyraste staden någonsin när man var tvungen att sälja sin barnvagn för att ha råd med biljetten, det kanske inte var ett sådär vidare smart drag.

Nåja, i Paris kan man ha det fint och romantiskt med bara lite torrt bröd och en flaska billigt vin. Vi får leva på kärlek och upplevelser istället. Och sova... det vetefan var vi ska göra det. (Nä, men på riktigt så blir det nog att hyra lägenhet privat istället. Klart mer prisvärt, enda problemet då är att vi kommer fram mitt i natten och behöver någon som tar emot oss då.)

Gud vad jag längtar dock. Så sjukt mycket. Vem skulle inte göra det?

Inga kommentarer: