fredag 11 januari 2013

Det här med barnprogram.

Varför varför varför är barnprogram så ofta så riktigt dåliga? Jag menar, Zoe Kezako?! Hela programmet går ut på att en unge som borde få en ordentlig åthutning beter sig som en skit mot sina vänner. Och det ska vara kul? Och alla dessa taffligt animerade/tecknade serier med någon riddare eller unge med speciella byxor eller liknande springer runt och ska lösa något larvigt problem? Jag dör, det är så dåligt.

Har ni förresten sett det första avsnittet av ett nytt program, typ Energina eller något sånt hette det? Vi satt med skämskudde här hemma när konversationer som denna utspelade sig:

- Din pappa är borta Gina. (sa polischefen tonlöst och nonchalant)
- Pappa är borta (sa Gina till sin styvmamma ungefär som om hon ville säga att klockan var nio)
- Jaha, då är det bara du och jag nu då (svarade styvmamman i ett tonläge som "det blir pasta till mat")

Och sen fortsattedet lika dåligt. Ja, jag fattar att det inte är lätt att hitta bra barnskådisar (killkompisen med det långa håret i årets julkalender är ju ett exempel på casting gone wrong), och jag fattar att om man ska sända tv hela dagen så kan man inte enbart köpa in kvalitet, men ändå. Hälften av alla karaktärer känns retarderade, det mesta är dåligt tecknat eller trist animerat och så finns det knappt någon handling.

För att inte avsluta det hela negativt tänker jag säga detta: peppen i detta hushåll inför att världens bästa barnprogram någonsin börjar igen ikväll? ENORM! Wild Kids, here we go!


2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har orerat om detta tidigare men det är björnen Oso som tar priset i dumhet. Det är sådana som han som urvattnar hela Specialagent yrket.

/ G

H sa...

Ha, ha, min femåring älskar att sitta och håna Oso.