söndag 3 februari 2013

Det låter ju bra i teorin men...

Jag, Emmy och min mamma var och åkte skridskor förut idag. Åh, det var så idylliskt. Visst, först ägnade jag ungefär en kvart åt att försöka ta på mig skridskorna och sedan resa mig på det, men efter det var det mysigt. Vi åkte lite, fikade lite, pratade lite. Gulligt va?

NEJ! Mina ben vill nu döda mig. De är så upprörda att hade de haft fingrar istället för tår hade de tagit en kniv och kört in i min mage. Jag är så trött i benen att jag önskar att vi aldrig hade suttit där i solen och fikat och skrinnat runt på Hjälmaren.

Såhär är det alltid när jag ska göra såna där fina utomhusaktiviteter alla vurmar för. Visst, det kanske är rätt trevligt under tiden, men sen är det ju helt värdelöst? Jag vill inte ha såhär ont i benen.

Det kan ju förvisso också vara samma sjukdom som Noa och Majken har haft som härjar i kroppen. I såna fall är det dock väldigt lokalt. Kan man ens få influensa bara i benen? Inte så troligt va?

Nåja, här får ni några bilder. Jag lyckades i alla fall ta kort som bevis på att jag faktiskt gjort något friluftsfrämjaraktigt. Får jag går och sova nu?




2 kommentarer:

Linda i Berlin sa...

Det låter jättejobbigt, men ändå roligt med skridskor. Och man kan faktiskt ha förkylning i benen och var som helst. Jag hade en arbetskompis som hade en förkylning som satt i höften i över ett halvår.

Lotta sa...

Du ska verkligen ha beröm för att du tagit på dig ett par skridskor! Har inte åkt sen typ grundskolan för 15 år sen och det gjorde ju så jäkla ont redan då!
Sen brukar ju dom här gulliga, mysiga familjeaktiviteterna aldrig bli riktigt så fina som dom ser ut i filmerna, men ni ser verkligen ut att ha det mysigt! :)