fredag 15 februari 2013

Jag har svaret på hemligheten!

Idag hämtade jag barnen extra tidigt och sen åkte vi hem och bakade chokladmuffins. Vilken bra förälder jag är. Ja, visserligen var det kakmix och ett barn sov, ett barn spelade Nintendo DS och ett barn gnällde mest hela tiden, men det är tanken bakom som räknas hörrni!






 "Men vad är hemligheten Ellen?", säger ni som i någon gammal blöjreklam. Jo, titta på lådan bakom de deformerade muffinsarna. Den är nämligen hemligheten bakom vackert spritsade bakverk!


Tydligen är spritsandet en materialsport. Med denna lilla fina tingest kan jag spritsa, skriva, dekorera som jag vill. Och det GÅR LÄTT! Det ni. 

Nu kanske vän av ordning påpekar att muffinsarna på bilden snarare liknar en brun svamp med kattskit på, men låt ingen skugga falla på min fina sprits för det! Det kan tydligen lätt bli så om man inte orkar göra frosting och istället försöker dekorera med ett paket Philadelphia med marabousmak. Och sen när man inser att det inte var en så bra idé så har man redan hunnit slänga paketet med instruktioner till påsmixen, så då gör man den på en liten höft vilket gör att det blir smuligt snarare än smarrigt.

MEN! Åter till ämnet: skaffa en bra sprits om ni vill få vackra bakverk. För det vill man ju ibland, så att man kan lägga upp bilder på sin blogg. Eller så lägger man upp bilder på fula bakverk, det går ju uppenbarligen det också. 

Jag tänker mig att det mesta alltså måste vara materialsporter. Om man bara köper svindyrt diorsmink så blir man vacker som Rose Byrne. Om man bara köper svindyra träningsskor springer de ÅT en och om man köper en Hästens så behöver man inte sova mer än två timmar för det blir sån jävla kvalitet på sömnen. Fan, rika har det lätt.


Inga kommentarer: