måndag 17 juni 2013

Alla saker som är bra.

Denna dagen, ett liv. Lite så.

Mina rullskridskor kom. Jag åkte lite i vår hall. Det gick kanske inte så bra, men jag har egna rullskridskor nu! Yay Roller Derby! (Kan ni hjälpa mig att komma på ett namn förresten? Jag har frågat på twitter också och folk är så hjälpsamma, men jag har inte hittat rätt än. Jag vill att det ska kännas personligt och roligt och gärna ha en ordvits. Gärna anspela på någon favoritkvinna också, som Simone de Beauvoir, Veronica Mars, Gudrun Schyman, Laura Ingalls eller Elizabeth Bennet. Eller nåt som har med feminism att göra. Och som går att ha som faktiskt NAMN, dvs det ska gå att kalla mig det också. Tja, några idéer? Jo just ja, det får ju inte vara upptaget redan heller, så alltför uppenbara enkla namn går bort.)

Annars: Majken strösslade hej vilt med pussar och kramar förut. Hon brukar vara rätt förbehållsam med sådant och säger bryskt att hon inte vill pussas. Men idag. Pussar och kramar och pussar och så sa hon "Ja älskar dej" för första gången på riktigt. Det går ju inte beskriva hur det känns, men det slår rullskridskorna med hästlängder!

Så har vi spelat badminton hela familjen och grillat marshmallows och ätit jordgubbar och haft barnkompis på besök och jag har suttit i skuggan på altanen och slappat och nu sover alla barn och jag känner mig bara innerligt, innerligt lycklig.

Jag tror att jag är rätt bra på att karpa dagen faktiskt. Förutom när jag klagar, vilket jag ironiskt nog också är rätt bra på.

Ifall ni har haft en sämre dag än jag så kan jag tipsa om serien Ice Cream Girls på SVT Play. Lägg er under en filt och se alla tre avsnitten i ett svep. De är så bra och finns inte så länge till att se. Så passa på nu!


4 kommentarer:

Anonym sa...

Ellen Der Byvoir?

/EmelieEm

Anonym sa...

Som derbynamn alltså.
EmelieEm igen

Ellen sa...

Nä vad snyggt! Måste fundera lite på det, enda tanken är att det kan vara lite svåruttalat. Tack för idén! :)

Anna sa...

Egalia!