söndag 6 oktober 2013

Fast och låst

Började på ett inlägg om hur fast och låst jag känner mig med hus och barnens aktiviteter och tvätt och städ och allt sånt men jag orkade inte. Det blir så mycket navelpilleri som egentligen mest beror på hösten och en stressig vecka framöver. Stressig på grund av roliga saker, så klart, men ändå.

I don't do stress very well. Inte i privatlivet i alla fall.

Så istället tänker jag titta på partiledardebatten, få högt blodtryck, gå och lägga mig och sen ta tag i veckan som kommer. Nästan utan att klaga. Det är det som kallas att vara vuxen va?


2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag, som också är dålig på stress i privatlivet, har börjat fundera över det här med förträngning. Det kanske inte är en så dum idé? Inte jämt, men ibland. Som du säger, ibland handlar stressen mer om det som varit än det som komma skall och om man låtsas som ingenting blir det lite bättre. (Gud vilken litania.)

Ellen sa...

Ja, kanske det är så man borde göra? Ignorera allt.