söndag 27 oktober 2013

Hösttristessen.

Finns det statistik på i vilka månader som folk fattar livsomvälvande och livsomstörtande och livsavgörande beslut? Eller typ skaffar hund?

Jag sätter alla mina pengar (dvs. skulder) på att det är i oktober och november. Det är då folk testar knark för första gången, beslutar sig för att skiljas, flyttar, köper hund, har en trekant med chefen och sekreteraren, säljer allt och flyttar till mexico, skaffar en sladdis eller klipper lugg. Frö det är så jäkla tråkigt med mörker och regn och grått att det inte finns något att göra annat än att rent desperat liva upp på det enda sätt man kan. Även om det blir kaos och fel.

Jag funderar på att tatuera mig.

5 kommentarer:

Lo sa...

Ha, lustigt! Min känsla är att oktober-november är typiska lunka-på-månader, allt går sin gilla gång och det är fint. Åtminstone om man tillsätter tillräckligt mycket rödvin (och äppelkaka)!
I februari, däremot, är jag beredd att göra allt det där.

iseika sa...

Check på den! Vi lämnar in skilsmässopapper i oktober och förhoppningsvis har ex-maken flyttat i november. Jag hatar hösten. Jag hatar mörkret och regnet och kylan. funderar på att emigrera nånstans, men jag är ju en smula flygrädd så vi skiter nog i det.

Kaos och fel blir det inte i alla fall!

Ellen sa...

Lo - i februari mars vill man bara dö. Då orkar man inte ens separera.

iseika - åh, jag beklagar. Eller vad man nu säger? Skönt om det är något du vill, men tråkigt att det blev så?

iseika sa...

Ellen - Man säger att det är trist att det blev som det blev men vad skönt att ni är överens och att det, hittills, gått så smärtfritt ;-)

Kajsa sa...

Vi köpte hund i november! :)
Fast jag gillar hösten, januari och februari, som redan nämnts, är verkligen dö-månader för mig.