söndag 3 november 2013

Siffror och nuffrer.

11 år hade vi varit ihop igår när vi gick ut och åt indiskt och pratade och drömde om att flytta in till stan där det finns liv och rörelse och tända lampor och inte bara kompakt mörker och lera.

27 år är min syster som var på besök i helgen. Det syntes tydligen inte när hon var med på min Roller Derby-träning och fick frågan om vem av oss som är äldst. Yes! YES!!!

5 cm kortade jag Noas hår med och för första gången blev det jättefint när jag klippte honom. Det tar sig!

4.5 h har jag sammanlagt tränat i helgen, så nu är jag sjukt trött och sliten. Och har ont i ett knä efter en hård smäll i golvet.

3 minuter, ungefär, tog det för Emmy att ta sig runt banan idag när hon var med i sin första hopptävling. Bommarna skulle ligga på marken hade vi fått veta, men det gjorde de inte riktigt. Så några skutt fick lilla ponnyn till och Emmy fick en rosett efter en felfri runda. Jag ser en lysande framtid som ponnymorsa framför mig.

16 minuter till orkar jag vara vaken. Max.

1 fråga har jag till er och det är ifall ni kan tänka er att lämna förslag på titlar på blogginlägg ni vill att jag ska skriva? Typ "Varför jag alltid gör bort mig" eller "Såhär sminkar jag mig" (alltså verkligen inte relevant i mitt fall, men det är ju EXEMPEL!). Förväntar mig inte lika många svar som Katta Kvack, men i alla fall några förslag i kommentarsfältet vore hyggligt ty min bloggförmåga är just nu ungefär lika stor som min ork att resa mig ur soffan för att gå på toaletten. Obefintlig.


7 kommentarer:

Katta Kvack sa...

Här kommer tre förslag från mig:

1. Den här veckan ska vi äta...
2. Bästa tv-serien ever!
3. Klimathotet - hur kan folk fortfarande förneka det?

E sa...

Sån var jag som tonåring.

Roller derby for dummies.

Viktigaste budskapet till mina barn är att...

presens sa...

Hur det gick för min syster på derbyträningen.

Erika sa...

Hej Ellen!

Jag har inte kommenterat här tidigare men jag har läst dig en stund och tycker mycket om det jag läser. Erika heter jag och bloggar på erikakanberika.se. Jag har också bett mina läsare om ämnen och tycker att det är urkul att skriva om sånt jag annars kanske inte skulle ha gjort.

Allright. Här är mina tre önskeämnen:

1. Jag skulle vilja ha en kort presentation av dig så att jag fick lära känna dig lite bättre.

2. En vardaglig situation där du känner livet i dig.

3. Tre tydliga vägskäl där du vet att du för alltid påverkade din framtid.

Kram!

Ps. jag har också en soft spot för Logan Echolls och älskade hans inspirational message of the day.

Anonym sa...

En sammanfattning ang hur du ser på genus och barnuppfostran. Och hur det funkar i praktiken

Förlossningsberättelse/r

Tankar om ekologisk mat och kemikalier/ gifter i hemmet

Smink! Rutin och märken du gillar

Lisa sa...

En till röst för "Genus och barnuppfostran i praktiken". Ja? (okej, okej, du får omforma rubriken till något som inte låter så skolboksaktigt)

Ellen sa...

Åh gud vilka fina och roliga och intressanta förslag! Toppen! Och välkommen hit Erika. :)