söndag 24 november 2013

Well hello konsumtionshets

Inget sätter igång habegäret som en stundande flytt. För när man flyttar ska allt bli annorlunda. Inredningen, livet, personligheten - allt!

Eftersom det enda jag kan shoppa mig till när det gäller förändring är inredningen är det lättast att planera. Även om vi ska ta med alla gamla möbler kommer vi behöva några nya, några annorlunda och så är det ju nya tapeter och nya gardiner och och och... jag älskar det.

Det finns så mycket fint jag vill ha, och det mesta är från Ikea otippat nog? (När jag säger otippat menar jag ytterst tippat (?) eftersom vi ett tag bodde typ i en ikeakatalog.)

Just nu är jag mest inne på hur vi ska ha vårt sovrum. Det som fungerar i ett hus på landet kommer inte passa lika bra i en lägenhet på femte våningen centralt inne i stan, helt klart. Det innebär inte att vi ska göra oss av med något direkt, förutom det som är trasigt. Som tur är har vi ingen hel sänggavel. Yay!

Några tankar jag har kring vårt kommande sovrum: mörkgrått, rosa, koppar, glödlampor.
Jag klarar inte av att lägga in bilder utan att det ser helt stört ut, men här kommer lite osorterade bilder på sånt jag drömmer om just nu:
















1 kommentar:

Andra Anna sa...

Åh, vad roligt det låter att planera inredning! Sist vi flyttade hade vi tokbråttom, inga pengar (de gick till lägenhetsköpet), jag hade nytt mycket krävande jobb samt höll på att ta körkort i hetsfart. Jag hade aldrig tänkt ta körkort pga min dåliga syn, allmän rädsla och miljöhänsyn. Nya jobbet krävde att jag tog körkort på fyra månader. Den enda jag kunde övningsköra med var min pappa som bor 20 mil bort och förutom att jobba heltid tar hand om min sjukliga mamma. Och körskoletider är svåra att få i stockholm. Det var hell att flytta mitt i detta alltså. Vi har varit mogna och inrett efterhand. Skaffat det vi märkt att vi behövt. Dock ingen målning eller tapetsering eftersom vi inte orkar tömma ett helt rum.Är så avundsjuk på dig/er som får göra en genomtänkt inredning!