måndag 24 februari 2014

Ifall någon lyckats missa.

Jag har klagat på facebook, på twitter och på instagram. Ifall det skulle vara någon som missat exakt HUR SYND det är om mig kommer nu även en litania här.

Jag var på bootcamp i helgen. Vi tränade hårt. Efter två träningar med rullskridskor på hade vi ett fyspass utan skates. Vi höll till i ett klassrum och skulle träna lite lätt på att blocka varandra. Lite lätt. Tränarna SA till och med "tänk på att det finns möbler här inne och ta det lugnt". Tror ni jag kan ta det lugnt när jag väl fått igång tävlingsinstinkten? Nej. Aldrig.

Så jag skulle ta mig förbi två stycken och gjorde ett sista ryck, tog i som fan, snubblade på någons fot och for med huvudet först in i en bokhylla. Alltså den smällen hördes vida kring kan jag säga. Eller har jag hört av andra, själv låg jag i fosterställning och tänkte att min hjärna var på väg att rinna ut på golvet. Fast som tur var gick det inte hål. Däremot fick jag en lätt hjärnskakning fick jag inse på söndagen när jag fortfarande mådde illa, var yr och hade ont i huvudet.

Så det var ju kul att missa att försöka klara "minimum skills", dvs det skicklighetstest man måste klara för att få börja spela matcher. Och det var två jättehärliga timmar hem i bilen när jag körde och mådde illa och bara ville lägga mig ner och sova. Dessutom är det supermysigt att det var ett stort projekt att lämna barnen på skolan imorse och att jag fortfarande mår så himla illa. Eller inte.


1 kommentar:

Kerstin sa...

Åh fy vad ont Ellen. Krya på dig!