tisdag 11 februari 2014

Jaha, men på stenåldern, när jag var ung...

Noa har några kompisar på insta. En av dem chattade han med häromkvällen. De pratade om när de hade läggdags, ifall de var kära i nån osv. Och häromdagen kläckte han ur sig "det är så himla JOBBIGT att man måste svara helt sant när man kör sanning och konka!"

URSÄKTA?? HUR KAN JAG HA ETT BARN SOM KÖR SANNING OCH KONKA?

Dock, ja, det är ju bästa leken någonsin för man får ofta både hångla och veta smaskiga saker - och nej, jag tror verkligen inte att hånglet är en del i leken för barnen - men ändå. Sluta med det där läskiga "bli jättestor jättefort", tack!

Annars då? Tja, följer man mig på insta får man både lägenhetstjuvtittar och mängder av selfies, så det tycker jag att ni ska göra. Enligtellen heter jag där. Förutom att tumla runt bland massor av flyttkartonger ser jag även fram emot lagfest på lördag. Första gången jag slipper sova hos mamma efter en fest. Ser flera fördelar med detta, som tex: sova i egen säng. Ser i och för sig också nackdelar: bli väckt av barnen alldeles för tidigt.

Men men, det här med att bo i stan är än så länge awesome. Det tar tio minuter till barnens skola och affärer ligger överallt så förut idag när jag var döende av sötsug kunde jag springa ner till en affär och köpa något gott. Obs! Jag gjorde det inte eftersom jag av någon anledning hade sån där Karaktär jag har hört talas om, men ändå. Det ligger även ett Friskis & Svettis precis bredvid men dit springer jag inte lika lätt. Främst för att det ju är svindyrt att träna. Och tråkigt. Men vi skyller på det dyra.

Jaha, läggdags nu då? Ja.

2 kommentarer:

presens sa...

Alltså... Jag fattar inte instagram. Vad är det för roligt med bilder utan text till? Det är ju texten som är grejen med grejer, tycker jag.

Ellen sa...

Jag älskar instagram. Nu skriver jag rätt mkt text till mina bilder ändå, men jag tycker att det är ett jättebra sätt att ha kontakt med folk sådär lite random. När ngt inte är tillräckligt stort för att blogga om, men man ändå vill säga något om det.

Plus såklart selfies.