söndag 22 mars 2015

Söndagsångest

Så jäkla onödigt. Men ändå där.

Fönstershoppar för att lindra ångesten. Letar tallrikar till min tallriksvägg. Hotell i Barcelona. Klänningar. Jag fyller ju år snart, så jag borde väl önska mig något, vad vet jag inte. Tallrikar. Hur gammal är man egentligen om man önskar sig tallrikar?

Hur många gånger kan man skriva tallrikar i ett blogginlägg?

Funderar på vilken färg vi ska ha i köket för att matcha den färgglada bråkigtapeten. Har tänkt vitt förut men funderar nu på mörkgrått. Nån gång ska man ju våga mörkare också. Vårt kök är så icke-ombonat att det kan behövas.

Jag saknar att orka med såna saker. Inredning. Jag saknar att ha energi till något utöver att med nöd och näppe klara av vardagliga saker. Jag saknar att ha det fint hemma.

Nu ska jag se de sista avsnitten av Parenthood och gråta.


1 kommentar:

Mikaela sa...

Åh vad jag känner igen mig i det här! Den jävla orkeslösheten och ångesten! Hoppas det känns bättre för dig idag, men var väldigt skönt att höra att det inte bara är jag som känner så här.