tisdag 26 maj 2015

Sisi come play me

Alla dessa lekar och ramsor man höll på med som barn. Som går förlorade eftersom man hade olika varianter överallt och dessa har sen blandats ut och förändrats till oigenkänning. 

Vi lekte ägget på rasterna. Hoppade över en boll som man studsade mot en vägg. Vi hade nån grej där man skulle känna efter när kompisens fingrar nådde armvecket. Vi gjorde massageramsan "fyra skott i ryggen". Vi hoppade bondtolvan med hopprep. 

Och vissa grejer finns kvar. Andra kanske gör det men inte här där mina barn växer upp. Hälften har jag glömt själv. 

Det är sorgligt. Jag klarar inte av att saker tar slut och försvinner. Men vem fan sörjer bondtolvan? 

1 kommentar:

Kerstin sa...

Haha, men nu påminde du mig om allt detta Ellen som vi också lekte :-) Annars kan jag ibland undra hur såna där ramsor överlever då min 8-åring kommer och rabblar nåt som vi också rabblade. Det är som att de lever kvar på lågstadiet ändå :-D