lördag 23 januari 2016

Dagens tips: Nutellapopcorn

Så idag tänkte jag att hey, varför inte göra nåt nytt till fredagsmys? And so I did.

Jag poppade popcorn och hällde i skål. Sen smälte jag en bit smör och rörde ner en rågad matsked nutella tills all nutella smält. Sen hällde jag nutellasmöret över popcornen. KLART!

Gud, det var så gott. Levlade upp fredagsmyset där kände jag.

Imorgon ska barnen (kanske) åka skridskor med min mamma och antagligen har jag övertalat min man till att ta med Majken på kalaset hon ska på. Vet ni vad detta i såna fall innebär? Bokskrivartid för mig! Tjoho! Jag gör det ytterst klyschiga och sätter mig på café, men jag tror att enda lösningen för mig såhär i början är att vara ytterst klyschig och göra Ett Projekt av det. Liksom ta det på allvar. Överdriva. Säga till alla att den här boken ska bli klar. För gör jag inte det, då kommer inget hända. Och då är jag hellre klyschig än oproduktiv.

So far: har skrivit en fjärdedel av absolut minsta textmängden. Har lite fastnat nu så måste ägna tiden då jag inte kan somna åt att tänka ut vissa grejer. Ibland kommer min nya kompis insomnian till hands. Oftast inte.

Tja, nu fick ni både tips och uppdatering. Titta vad generös jag är en fredagkväll.

Inga kommentarer: