söndag 3 december 2017

It's the most wonderful time of the year.

Eller ja, det skulle ju vara det om adventstiden i år inte kidnappats av två saker.

1) Fjärde advent är på julafton = USELT! Det känns som att jag förlorat en hel veckas pynt, bak, godisverkstad, julklappsplanering. Det blir både stressigare och mindre tid till njut. BUUU!

2) Tenta. På torsdag går den av stapeln och fram tills dess kommer jag inte kunna ägna mig åt jul alls. Eller okej, i lördags köpte jag julklappar och vi julpyntade. Och idag kanske vi bakade lussebullar samt hade gäster. Men jag känner mig stressad. Jag borde hela tiden plugga istället för att hålla på med julidyll och det FÖRSTÖR JU!

Kan en tjej få leva eller? Kan en tjej få leva i ett vackert vinterland fyllt av lyckliga barn, knäck, lussebullar, snö och jultindrande? Eh nej. Det är jävligt tydligt att jag inte kan.

(Har jag sagt att jag hatar tentor?)


Inga kommentarer: