lördag 13 januari 2018

Bring it, Budapest.

Jag tröttnade på allt. På januari, på att det krånglar med min medicin (igen!!!), på deppighet och otillräcklighetskänslor. På allt. 

Så jag bokade en resa till Budapest med Majken. Det var hennes tur att följa med på en "ensamresa" och jag hade väl tänkt typ en helg i Stockholm i vår, men så tröttnade jag som sagt. Så det blev Budapest. Jag har längtat tillbaka sen jag var där för några år sedan. Nu kommer det såklart bli en helt annan upplevelse att åka dit med en totalt galen sexåring jämfört med att vara där med min mamma och syster, men ändå. Ändå! 

Planen är att gå till termalbad, gå på zoo, titta lite i affärer, äta goda bakelser och frossa i langos. Och inte tappa bort den lilla rymmaren, är såklart mitt mål. 

Är jag enbart pepp? Såklart inte. Jag är också OERHÖRT stressad inför situationen "ta mig från Örebro till Budapest med en unge som får Emil i Lönneberga att verka neddrogad". Som ensam vuxen! Jag är inte bra på att vara ensam vuxen. 

Men sen, när vi väl är där, då kommer det vara fantastiskt. Hon är så entusiastisk inför allt, Majken. "På måndag ska jag berätta för mina klasskompisar att jag ska åka till Budapest på fredag och bo på ett HALVLYXIGT hotell!!!". 

Är så glad att vi kan göra det här ihop. Jag och hon. 

1 kommentar:

Presens sa...

Jag gillade zoo i Budapest. Badet på Margaretaön var en höjdare med barn (åtminstone på sommaren).