lördag 3 februari 2018

Så, hur går det med karriären då?

Jo, tackar som frågar. Det går helt okej, såhär två dagar in på mitt nya liv som systemutvecklare. Jag har överlevt fika och luncher och fått bra plats i kontorslandskapet och så finns det cola zero i kontorskylen. I will survive!

Förutom att...

Om två veckor ska vi ha kick-off med lasergame och tävlingar osv. "Jaha", tänker kanske ni då. "Gillar du inte lek och spel eller?"

Eh jo. Lite för mycket. Jag har ju en OERHÖRD vinnarskalle och är usel förlorare och även en rätt dålig vinnare. Och eftersom jag är ny finns det två problem med detta:

1) Jag vill inte avslöja hur knäppt jag är redan två veckor in. Det vore ju kul om jag lärde mig alla namn innan jag börjar vråla "men SKYNDA DIG DÅ, DET ANDRA LAGET LEDER JU!!" till en kollega.

2) Jag är än så länge rätt tyst, lugn och seriös på jobbet. Dvs, folk kommer tro att jag är tråkig. Och då vill de inte ha med mig i det tuffa, tävlingsinriktade laget. Vilket gör att jag kommer hamna i lag med såna som är lugna och "är med på kul" och då kommer det bli ÄNNU mer awkward när jag tuggar fradga av tävlingsinstinkt.

Jaja. Jag har två veckor på mig att göra ett gott intryck innan det är kört.

Inga kommentarer: